[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pondělí Červen 20 09:37:27 CEST 2005

> Po nasadeni linuxu ako internetoveho terminalu na chodbe jednej
> strednej skoly som si vsimol zaujimaveho faktu

Jasny priklad, ze ked sa chce, sa aj da.

Hlavny problem v skolstve je nie v tom, ze by sa linux takzo ucil, ale
v tom, ze nema podporu od kompetentnych. Mne ani nejde v ramci skoly o
nasilne rozsirovanie linuxu, ale o to, ze studenti by mali vediet
prisposobit sa a pracovat v akomkolvek systeme a skola je na to, aby
si to vyskusali. Vsetky linuxove projekty v skolach su bud vlastnou
iniciativou spravcu siete alebo nejakeho ucitela.

Internetovy kiosk je okrajova zalezitost, kde nie je problem s
realizaciou. Skutocny problem je v pouziti linuxu na hodinach
informatiky. Ja mam pocit, ze ked pretlacam do vyucovania linux alebo
akykolvek alternativny freeware/opensource, tak idem "proti vsem". Som
zapojeny aj do ucitelskej diskusie Didinfo (PF UPJS KE), kde za taketo
pokusy som zlizol sprsku odmietania a protiargumentov. Diskusia sa
casto uzavrie tezou: "Skola by mala ucit to, co chce trh a trh chce
len Windows." Moj argument, ze skola aj vytvara buduci dopyt na trhu a
teda by mala byt neutralna, sa vobec neberie za spravny.

Paci sa mi navrh, ze by sa mohlo vytvorit forum a FAQ pre ulnych
zaciatocnikov linuxu, urcite by som prispel aj ja. Najradsej by som
bol, keby to aj bolo na strankach "www.infovek.sk". Skusim napisat
niekomu z Infoveku.

Martin Sechny

Podte na navstevu k Wande - k najlepsej priatelke kazdej zeny na internete.
http://www.wanda.sk/