[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pondělí Červen 20 10:22:57 CEST 2005

> Akoze nevie ext3? Typ filesystemu ext2 a ext3 je vlastne rovnaky,
> rozdiel je len v niektorych parametroch a napr. tym, ze ext3 ma
> zurnal. Zurnal je ale vlastne len jeden skryty subor.

Poznam ext2 aj ext3, mne to je tiez cudne, ze (dosovy) ghost nevie.
Ale nevie. Particiu ext2 prenesie spravne, ale ext3 nie. Asi ju
povazuje za ext2 a tym ju nejako poskodi, logiku to nema, ale
nefungovalo to, ked som to skusil. Ale aj tak to v linuxe nema zmysel,
kedze sa linux da prekopirovat cely disk na disk, nie je taky problem,
ako s Windowsom.

> A toto je naco dobre? Dobre nakonfigurovany linux nieco take
> nepotrebuje. Ak nastavis spravne pristupove prava, tak ti linux
> pojde dost dlho aj bez niecoho podobneho. Nen HW je vlastne len
> zaplata na windows. :)

Uplne sushlasim. Ono je to urcene do skol - teda pre Windows.

> Heh, do grub-u alebo do lilo si doplnim volbu:
>  obnov system
> A pridam tam pre istotu aj heslo, nech to niekto nezneuziva.

To hej, ale novy IBM notebook ma len Win XP, ziadny grub, ani lilo.

> Nevidim dovod pouzivat ani jeden z danych programov, jedine,
> zeby si nechcel opustit od toho windowsu. Inak existuje
> aj ghost for linux (od open source vyvojarov). Dalej existuje
> kopa podobnych programov. Ak ale chces riesit platanie windowsu,
> tak na to nehladaj Linuxove riesenie.

Ja tiez nepovazujem za potrebne tieto produkty pouzit, opopisal som
len to, co sa v skolstve teraz pouziva, alebo aspon sa zacina
pouzivat. Pisal som, lebo vacsina na tejto konfere nie su zo skolstva.
Pouziva sa z toho nieco teraz na PF UPJS KE?

Martin Sechny

Podte na navstevu k Wande - k najlepsej priatelke kazdej zeny na internete.
http://www.wanda.sk/