[linux] Re: Linux do skol - vyzva

martin hudec corwin na aeternal.net
Pondělí Červen 20 13:05:56 CEST 2005

Ahoj,

On Mon, Jun 20, 2005 at 11:00:55AM +0200 or thereabouts, Juraj Bednar wrote:
> [...]

  Toto mi neda nereagovat. Uzavretie diskusie podobnou tezou je iba
  zakryvanie nedostatocnej flexibility, resp. nadmernej pretazenosti
  (zalezi na uhle pohladu) ucitelov. Su skoly, ktore by radi nasadili
  linuxove riesenie (coraz viac sa vzhladom na rychle zastaravanie IT
  vybavenia - bezohladu na slachetne ciele Infoveku - lubi napr.
  myslienka tenkych klientov), avsak prevadzka daneho riesenia prinasa
  so sebou otazku jeho udrzby. A o tu sa v strasidelnej vacsine pripadov
  stara prave vyucujuci. Samozrejme verim, ze to moze adminovat aj napr.
  student nadsenec, ale ten nie je z hladiska vedenia skoly moc
  spolahlivy (zmaturuje a odide, zacne sa zle ucit, bude dostavat zle
  znamky a mozno sa bude chcie mstit..). A kedze skola nema moc
  peniazkov na outsourcing, tak sa starostlivost o chod IT vybavenia
  snazi riesit inhouse - prave cez vyucujucich. A vyucujuci maju
  vacsinou iba znalosti MS technologii a rieseni. A vacsinou plati, ze
  stareho psa novym kouskum nenaucis. A novi pedagogovia? Ak maju titul
  a vedia linux, tak radsej idu adminovat za radovo insie peniazky, nez
  ucit za idealy, ostatne castokrat ten titul maju iba kvoli moznosti
  vydokladovat vysokoskolske vzdelanie. Mozno ale zovseobecnujem.

> Prave Linux by mohol prispiet k tomu, aby skor chapali principy, na
> akych IT funguje a ze vsetky tie prostredia su v podstate o tom istom.
> Lebo takto vlastne tvrdia, ze sa ten trh nevyvija. A ruku na srdce, v
> dnesnom trhu plnom Windows, ako vam pomoze, ze vas na skole ucili norton
> commander?

  Neviem, ci pri casovej dotacii, aku maju informaticke predmety, ci je
  priestor na neake hlbsie principy nez na copy paste word excel.

> My sme sa ho ucili tiez a to uz som teda bol na skole, ked mal DOS svoje
> casy za sebou. Problem je v tom, ze ucivo sa nestiha prisposobovat dobe,
> ucitelia to tiez nestihaju.

  Presne tak. A desim sa momentu, ked sa metodika a syllaby pre
  informatiku zacne riesit podobnym sposobom, prudkym ako hnacka, ako sa
  riesili napr. maturity. Iba preto, ze sa musime rychlo prisposobit
  dobe..

> Preto je ucenie nejakeho Windows, ktory chce trh uplna hlupost. Nikto
> nevie predpovedat, co bude trh chciet o 10 rokov. V grafickych studiach
> to mozno budu macy, na desktopoch mozno aj linuxy.

  Ucenie nejakeho Windows nie je az taka hlupost, hlupostou je
  nezmyselna argumentacia, ze si to vyzaduje trh. Takto sa aspon ucia
  ten windows.. my sme sa ucili penetratora, resp. tunnelera.

> A ja sa teda dost tesim, ked mi skoly vyprodukuju nejakych mladych
> nadejnych linuxakov. Sem s nimi, trh na ktorom operujem ja ich potrebuje
> vyrazne viac ako ich realne je.

  :) a ja dufam, ze ten trh nebude velmi rychlo nasyteny nedokvasenymi
  radobyodbornikmi, ako je to obcas napriklad v pripade ekonomickych
  veci.

--
martin hudec

   * 421 907 303 393
   * corwin na aeternal.net
   * http://www.aeternal.net

"Nothing travels faster than the speed of light with the possible
exception of bad news, which obeys its own special laws."

   Douglas Adams, "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"