[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Lubos Moscovic herrman na herrman.sk
Úterý Červen 21 23:26:29 CEST 2005

>Ano, ale takto to nema byt. Nehovorim, ze teraz mame vsetkych studentov na
>skolach nutit, aby sa stali IT profesionalmi, ale mali by byt schopni
>hladat _rozumne_ riesenia aj samostatne, aspon tusit 'z kadial vietor
>fuka'. Ludia by si mohli uvedomit, ako treba problemy riesit a ze niekedy
>sa oplati investovat trochu viac casu do hladania chyby ako cakat (popr.
>aj zaplatit) cloveka, co to spravi za nich.

Suhlasim, plne suhlasim. Studenti sa ucia nespravnym sposobom.
Ale ako postupovat dalej v tomto smere je IMHO z nasej strany problem
neriesitelny a taktiez by sme sli dost off topic :-).
Zrovna dnes som viedol na tuto temu (vyucovanie informatiky na strednej
skole) rozhovor s vlastnym bratom (ucitel informatiky na strednej skole
a vystudovany ing. z FRI). Dospeli sme iba k tomu, ze to co sa deje je
zle, ze problemov je niekolko (vyucovanie v malych davkach ktore
umoznuje naucit sa kde kliknut, malo samostatnosti, ale tiez neochota
vedenia skoly a kolegov priznat informatike vahu doleziteho predmetu) a
riesenia sa presadzuju len tazko. Pilotne sa planuje na danej skole
spustit od septembra nejaka forma e-learningu a snad aj vyucovanie
openoffice namiesto MS, takze uvidime, co to prinesie (ak sa to vobec
zrealizuje).

[cut]

>Tu suhlasim, aj ked neviem, ci je mail-konfera to prave, niekedy
>nemusi byt dost prehladna. Mozno by stalo za to zvazit aj ine moznosti,
>napriklad nejake cisto zaciatocnicke forum alebo wiki, mozno by to bolo o
>cosi prehladnejsie.

Opat suhlasim. Konfera bol iba napad. Forum je lepsie.
Ale ono som tym myslel hlavne to, ze cez konferu ci to forum by sme
vlastne ziskavali prehlad o tom, co tych ludi trapi. Co potrebuju
vediet. Pretoze vec pre nas samozrejma je pre nich nocnou morou. Cez
forum by sa mohlo odpovedat, ale aj tam by to casom bolo neprehladne,
takze tam by mohlo (malo) nastupit na scenu najlepsie wiki (pac som
fanda :-)) a dotaz spracovat do toho lopatistickeho howto a opat
suhlasim, v zavere by mohol byt aj odsek vysvetlujuci, co sme vlastne
realne spravili, popripade aj s odkazmi na dalsie studium pre zaujemcov.

>Tu uz ciastocne nesuhlasim. Rozpisovanie dovodov by malo byt, aj ked
>napriklad az ZA navodom na odstranenie problemu. Myslim, ze by sa nasli
>ludia, ktorym by chybalo.

Suhlasim, viz vyssie

>Suhlas. Ak nieco take vznikne dufam, ze ostatni, ktorym to pomoze, pomoc
>opatuju a budu pomahat pri udrziavani...

Ja by som bol tiez za. Len na to nemam prostriedky (technicke a
financne). Vedomostne by som urcite rad udrziaval a pomahal.

>Dobre myslienky treba napisat, inac by nemali sancu stat sa este
>lepsimi:-). Neviem, ci moj nazor tomu aspon trosku pomohol, ak ano, je to
>len dobre.
>
>Je velka sanca, ze zacinajucim pouzivatelom chyba prave nieco taketo -
>jednoducho napisane navody na riesenia najcastejsich problemov, ktore im
>brania v dalsich veciach.
>

>	Milan 'mmp' Plzik

Ja si myslim, ze kazdy nazor pomoze formovat realnu myslienku.

So sudruzskym pozdravom

Lubos "herrman" Moscovic
HOWG