[linux] Instalacia zo zdrojakov

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Červen 22 10:58:03 CEST 2005

On Wed, Jun 22, 2005 at 10:50:11AM +0200, Ing Peter Jevoš wrote:
> [...]
> PHP:     ...--with-mysql=/usr/local/mysql \ ...
> Courier: ...--with-mysql-libs=/usr/local/mysql/lib/mysql \
>             --with-mysql-includes=/usr/local/mysql/include/mysql/ \....
> Cyrus :  ...--with-mysql=/usr/local/mysql/lib/mysql \...
> Postfix: ...make makefiles 'CCARGS=-DHAS_MYSQL \
>             -I/usr/local/mysql/include/mysql ...
>
> atd.
>
> Teraz potrebujem urobit upgrade Mysql verze z dovodu bezpecnosti.
> Musim reinstalovat aj dalsi software ktory som konfiguroval a instaloval este so starsiou verziou Mysql ?

Z dovodu bezpecnosti staci MySQL (popr. ine aplikacie) patchnut,
popripade nainstalovat patchnute verzie. Pri vacsine aplikacii sa zvykne
posledne cislo verzie oznacovat ako "patch level", takze pokial prejdes
na novu verziu, tak by mala byt plne kompatibilna s aplikaciam
prekompilovanymi nad toutou verziou a nepotrebujes vsetko prekompilovat
znova.

> Musim reinstalovat aj dalsie programy ,ktore su od neho zavisle (apache, php, cyrus sasl, ) ?
> Pripada mi to divne , ze pokazdej buge v nejakom software musim reinstalovat skoro vsetky dalsie demony, ktore som instaloval az po nom.

Nuz, prave preto pouzivam nejaku distribuciu, ktora to robi automaticky.
Jednak mi zaplaty nahadzuje autor distribucie (v mojom pripade Fedora Core)
a jednak s novou distribuciou dostavam vsetky aplikacie prekompilovane
na novej verzii. Ak si vsetko kompilujes sam, tak ti neostane nic
ine ako prekompilovat vsetko znova.

		SAL