[linux] fayn + asterisk

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Čtvrtek Červen 23 06:21:28 CEST 2005

On Wed, Jun 22, 2005 at 08:20:46PM +0200, Michal Rybarik wrote:
> hi,

> asterisk+fayn sa mi nepodarilo rozbehat. neviem prinutit asterisk, aby
> sa proti gatekeeperu autorizoval menom a heslom. pouzivam chan_h323, v
> suvislosti s nim sa o autorizacii voci gk nehovori vobec. chan_oh323
> umoznuje sice nastavit heslo, ale nenasiel som ako mu povedat cez ktore
> konto ma volat, a okrem toho, s chan_oh323 som mal horsie skusenosti
> (loadovanie tohto modulu trvalo hodne dlho a unload vecne - nikdy
> neskoncil, bolo treba zhodit natvrdo)..
>
> anyway, s inym h.323 klientom pod linuxom by nemusel byt problem.
> [...]

Podla mna by si mal radsej rozbehat ten chan_oh323. Ten chan_h323
vyzera byt uz nevyvijany a funguje na velmi starej verzii openh323.

Ja pouzivam chan_oh323 uz asi rok a funguje celkom dobre.
Ma moznost nastavit ID aj heslo pre gatekeeper (aj ked som to neskusal,
pretoze nemam kam). Nastavenia vyzeraju asi takto:

; Disable gatekeeper or specify a gatekeeper.
; Valid values for this option are:
;   DISABLE,
;   DISCOVER,
;   <gatekeeper's DNS name>,
;   <gatekeeper's ip>,
;   GKID:<gatekeeper's id>
;
;gatekeeper=192.168.1.2
gatekeeper=DISABLE
;
; Set the gatekeeper password
;
;gatekeeperPassword=secret

Jediny problem je, ze chan_oh323 musis kompilovat s verziami openh323 a
pwlib z ich stranky (su to tie verzie "Janus patch". S ostatnymi
sa niekedy skompiluje, ale moze byt nestabilny, ako si spominal.

Natahuje sa fakt dlhsiu dobu, ale to je sposobene tym, ze sa kompiluje
staticky (hlavne kvoli spominanym knizniciam, v systeme by si mohol mat
ine verzie). Mne sa startuje asterisk behom par sekund, nevidim v tom
problem.

			SAL