[linux] fayn + asterisk

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Čtvrtek Červen 23 11:18:31 CEST 2005

On Thu, Jun 23, 2005 at 10:21:26AM +0200, Michal Rybarik wrote:
> hi,

> v case, ked sme instalovali ustrednu na ktorej mame aj H323, bol
> chan_oh323 dost nanic. vyzadoval take stare verzie pwlib a openh323, ze
> som ich len velmi tazko zohnal, a aj tak to blbo. par dni po instalacii
> chan_h323 a spusteni do ostrej prevadzky vysla akurat Janus verzia, ale
> to uz sme do toho nechceli sahat, lebo nam to proti nasmu operatorovi

Pokial viem, tak mozes naraz prevadzkovat oh323 aj h323 modul pre asterisk.
Akurat len ti to bude brat viac ramky. :-) Ja som ich jeden
cas prevadzkoval oba a cez kazdy mi fungovalo nieco ine. :-)
Teraz mam nasadeny len oh323 a ani ten nepouzivam. Fungujem cisto cez SIP.

> konecne fungovalo. ale ked hovoris, tak vyskusame. (ale aj tak je podla
> mna instalacia h323 na asterisku tragedia)

Nevystihol si to celkom presne. Podla mna je tragedia cele h.323.
Pokial som dobre pocul, tak h.323 bol protokol na prenos hlasu po internete
navrhnuty "telefonistami" a nie "pocitaciarmi", takze to aj tak vyzera.

SIP je ovela lepsi protokol a ja sa snazim vsetkych providerov tlacit
do podpory tohto protokolu. Momentalne sme nadviazali spojenie
s jednym alternativnym operatorom a spojenie cez SIP funguje uplne
bezproblemovo.

		SAL