[linux] prikaz dd - kopirovanie particie

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Červen 28 14:26:33 CEST 2005

On Tue, Jun 28, 2005 at 01:44:39PM +0200, tyzenhaus wrote:
> zdravim,
> ked zadam:
>
> dd if=/dev/hda1 of=/dev/hdb1
>
> skonci dd kopirovanie dat na konci particie, alebo mu treba zadat
> explicitne pocet bajtov ktore ma skopirovat? Omyslam sa tam dat
> explicitne pocet bajtov, aby som tam nedal o cosi menej alebo o cosi
> viac ako treba.

Nie, explicitne pocet bajtov nemusis. Skonci to OK, ak budu particie na
chlp presne rovnake, alebo ak bude hdb1 vacsia. S chybou to skonci, ak
bude hdb1 mensia.

> Musi mat hdb1 PRESNE na chlp rovnaku velkost ako hda1, aby si fat
> filesystem a winXP na nom "nic nevsimli" a bezproblemov fungovali dalej?

Tazko povedat, kedze v zdrojovom kode sa to pozriet neda. ;-) Idealne
mat particie rovnako velke. Pri nastaveni rovnakej geometrie diskov
a velkosti particie by to nemal byt problem.

Zalohovat particiu mozes aj do suboru. Ak chces usetrit prazdne miesto,
tak odporucam pred skomprimovanim obrazu vycistit zalohovanu oblast od
pouzitych sektorov. Podrobnosti najdes
v http://platon.sk/cvs/cvs.php/scripts/shell/Windows-backup/

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :