[linux] prikaz dd - kopirovanie particie

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Červen 28 15:53:53 CEST 2005

On Tue, Jun 28, 2005 at 03:27:13PM +0200, tyzenhaus wrote:
> nejde mi o zalohu, menim HD za vacsi, pocitac mi okrem ineho sluzi aj
> ako herna konzola pre deti na baze windows, a nerad by som zabijal cas
> znovuinstalovanim tohto skveleho OS :D.
> Este mam jednu otazocku: najradsej by som tu particiu s windows zaroven
> zvacsil z 20GB na 40GB ale tak, aby neprestala fungovat instalacia
> windowsu povodne na tom mensom disku. Existuje pod linux nejaka
> SPOLAHLIVA utilitka na taketo zvatsenie fat particie? Viem, ze mozem
> urobit druhu 20 GB particiu a mam po probleme, ale idealne by som tam
> predsa len mal radsej len tu jednu 40 Gigovu.

Na zvacsenie particie pouzi program parted.

Ja by som to ale spravil inac:

- jednu systemovu particiu (co najmensiu, pre WinXP 5G, pre Win98 1.5
  G), kde by boli nainstalovane iba zakladne veci bez vsetkych blbosti,
  plne nakonfigurovane, upravene ikonky na desktope, etc. Z toho spravit
  zalohu.

- dalsiu velku particiu na vsetok bordel (hry, video, mp3), ktoru
  zalohovat netreba.

Na zalohovanie systemovej oblasti pouzit moj skript. Ked sa nieco so
systemom stane, tak obnovim obraz systemovej oblasti zo zalohy a mam
znovu system cisty so vsetkym potrebnym uz nainstalovanym.

Ak si pocas pouzivania zaznacis, co bolo potrebne doinstalovat pre
spohodlnenie prace, zopakuj postup po obnove zo zalohy a sprav dalsi
image. S takouto sadou image vies pohodlne fungovat a zrutenie systemu
ta neprivedie do zufalstva. ;-)

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :