[linux] asterisk - central address book

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Červen 29 14:14:43 CEST 2005

On Wed, Jun 29, 2005 at 01:54:41PM +0200, mharusti na chirasys.sk wrote:
> Poradte prosim Vas nejaky link na free riesenie address book pre asterisk
> Potreboval by som tieto info : uzivatel, tel. cislo, stav (online).
> Produkty co som nasiel a vcelku by vyhovovali neboli free.

Myslim, ze prave asterisk nieje najvhodnejsie riesenie.

  Ak pouzivas asterisk ako "call manager", tak mozem doporucit radsej
produkt "SIP express router" (SER), ktory si uklada udaje ktore potrebujes
do databazy (mozes pouzit napr. mysql, zalezi podla pouziteho modulu).
Z nej nieje problem vytiahnut tieto udaje na web pomocou napr. PHP.
Ak by si nic vhodne nenasiel, mozem poskytnut moje skripty, ktore
okrem ineho dokazu aj vytvarat novych pouzivatelov.

  Celkovo sa mi zda SER stabilnejsi s moznostou konfiguracie viacerych
potrebnych veci, kedze je zamerany lenna protokol SIP. Asterisk
ma zase vyhody podpory roznych protokolov, roznych hardverovych rieseni
a ma implementovane dalsie rozsirenia.

  Osobne pouzivam oba produkty, ako call manager pouzivam SER a Asterisk
ako brany na h.323 alebo rozne automaticke hovory (napr. na testovanie).

Viac info o "SIP express routri" najdes na:
  http://www.iptel.org/ser/

		SAL