[linux] bootovanie

Lubomir Host rajo na platon.sk
Středa Březen 16 11:29:09 CET 2005

Zdravim,

On Wed, Mar 16, 2005 at 10:58:04AM +0100, rrudolf wrote:
> Zdravim vsetkych. Potreboval by som trosku nakopnut v smere ze
> potrebujem spravit server napr. Man 10.1 ktory mi bude bootovat 10
> bezdiskovych stanic a pripajat na internet. Man 10.1 som si vybral
> kvoli tomu ze je podla mna jednoduchy pre uzivatela. S tym pripajanim
> na internet to ma este jeden hacik pristup na internet musi byt
> obmadzeny casom a to od 6.00 do 16.00 ich to na internet nesmie pustit.

No potrebujes si na serveri pre kazdu bezdiskovu stanicu pripravit root
(tzn. hlavny) filesystem, ktory vyexportujes cez NFS na kazdu stanicu.
Stanice sa budu bootovat po sieti, cize na serveri musist rozbehnut
program s nazvim bootp alebo bootparamd, IP adresy pridelovat najlepsie
cez DHCP.

Dalej potrebujes nieco vediet o NAT-ovani a s tym suvisiace
firewallovacie pravidla iptables. Casove obmedzenie pristupu na internet
vyriesis bud zmenou filtrovacich pravidiel v urceny cas (napr. cez
cron), alebo mozno to vedia iptables priamo. Taktiez by som odporucal
nakonfigurovat proxy server (squid), aby "internet" siel uzivatelom
rychlejsie.

Kazdopadne by som sa vzhladom na tvoj prispevok radsej poobzeral po
niekom skusenejsom, kto ti s tym pomoze, pretoze ani v tom MDK 10.1. si
to len tak nenaklikas.

Mozno ak sa spytas, bude ti niekto z konfery ochotny pomoct. ;-)

Vela zdaru, s pozdravom rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/