[linux] bootovanie

Tomas Tudja catcher na hysteria.sk
Čtvrtek Březen 17 10:48:00 CET 2005

Nazdar,

Quoting rrudolf <rrudolf na pobox.sk>:

> Zdravim vsetkych. Potreboval by som trosku nakopnut v smere ze
> potrebujem spravit server napr. Man 10.1 ktory mi bude bootovat 10
> bezdiskovych stanic a pripajat na internet. Man 10.1 som si vybral
> kvoli tomu ze je podla mna jednoduchy pre uzivatela. S tym pripajanim
> na internet to ma este jeden hacik pristup na internet musi byt
> obmadzeny casom a to od 6.00 do 16.00 ich to na internet nesmie pustit.

S tymto mam trochu skusenosti (hlavne s tou castou o bootovani). Potrebujes
hociaky linux (to, ze pouzijes mdk10.1 ti pri konfiguracii vobec nepomoze,
na uzivatelskej strane je to uvplyvnene niecim inym), potom si potrebujes
nainstalovat a nakonfigurovat LTSP server (google://LTSP). LTSP je pre Linux
Terminal Server Project, co je v podstate presne to, co potrebujes. Pracuje
to na principe, ktory uz niekto uviedol - vyhradis root na servery a ten sa
pomocou nfs dostane na klientsku stanicu. Na bootovanie musis pouzit dhcpd,
aby klienty mali adresu a tftpd na to, aby si klienty mohli stiahnut kernel.
Vsetko najdes v dokumentacii k LTSP.

Keby si bol v KE, alebo v okoly a potrebujes pomoc, daj mi pls vediet, rad by
som bol pri tom.

Catcher