[linux] bootovanie

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na rec.uniba.sk
Čtvrtek Březen 17 12:23:08 CET 2005

Tomas Tudja wrote:

>Potrebujes
>hociaky linux (to, ze pouzijes mdk10.1 ti pri konfiguracii vobec nepomoze,
>na uzivatelskej strane je to uvplyvnene niecim inym), potom si potrebujes
>nainstalovat a nakonfigurovat LTSP server (google://LTSP). LTSP je pre Linux
>Terminal Server Project, co je v podstate presne to, co potrebujes. Pracuje
>to na principe, ktory uz niekto uviedol - vyhradis root na servery a ten sa
>pomocou nfs dostane na klientsku stanicu. Na bootovanie musis pouzit dhcpd,
>aby klienty mali adresu a tftpd na to, aby si klienty mohli stiahnut kernel.
> [...]
Aj ked som nezacal tento thread, polozim jednu, podla mna zasadnu otazku
- pri tomto sposobe bezi kernel pravdepodobne na klientoch, ale ako je
to s ostatnymi aplikacnymi programami, ktore su primontovane ku klientom
cez NFS z centralneho servera? Tie bezia na serveri alebo na klientoch?
Da sa LTSP nakonfigurovat na oba sposoby, tak, aby povedzme starsie
pocitace boli naozaj len tenki klienti s kernelom a X-klientom, a
silnejsie masinky by si lokalne spustali aj ostatne aplikacie, a
nezatazovali tym zbytocne centralny server? Pripadne uplne najlepsie, da
sa tomu nejako povedat, ktore aplikacie ma spustat lokalne a ktore na
serveri, aby sa co najlepsie vyuzil vykon vsetkych pocitacov? (Typicka
aplikacia: pocitacova ucebna.)

ostry

--
Jan Ostrochovsky