[linux] Hardware RAID 5 pod linuxom

Erik Ilavsky erik.ilavsky na netcentrum.cz
Pátek Březen 18 10:58:49 CET 2005

On Thu, Mar 17, 2005 at 11:12:11AM +0100, Juraj Hantak wrote:
> Zdravim Vas,
>
> Mozete mi niekto poradit nejaky hardware RAID. Chcel by som pod linuxom
> rozbehat diskove pole RAID 5 hardwerove aby zvladalo aj hot spare disk.
> Nieco co nieje pseudo {software} raid  a ma sa s linuxom celkom rad
> najlepsie keby boli ovladace priamo v 2.6 jadre. Pripadne ovladace
> dostupne ako
> source kod, nie predkompilovane moduly.
> Preferujme SATA riesenie ale ked inac nebude mozne moze byt aj SCSI.
DD,
velmi dobre skusenosti mam s 3ware 9500, v zakladnej verzii
128M cache (SO-DIMM) , podpora baterky.
Driver - zdrojaky 3w-9xxx , sw na spravu staticka binarka.
Beha tam aj pekne hot-swap.

Minus je ale cena , co ale pri HW raidoch je asi normalne :-)

S pozdravom
Erik Ilavsky