[linux] 802.3ad Link Aggregation + multiportove sietove karty

Mike mike na spinet.sk
Úterý Březen 29 19:37:39 CEST 2005

Lubomir Host wrote:
> Zdravim,
> chcem sa spytat, ze ci niekto ma skusenosti s viacportovymi sietovymi
> kartami (idealne 100Mbit, nie 1Gbit). To su take karty, ktore maju 2, 4,
> alebo dokonca 6 RJ45 konektorov a strkaju sa do jedneho PCI slotu. Mam
> na mysli taketo nieco: http://www.small-tree.com/mp_cards.htm

Nie je jednoduchsie a najma lacnejsie dat do PC viacero klasickych
sietoviek, teda ak mas dost PCI slotov...

> Da sa vobec nieco take na slovensku kupit? Pozeral som Libru, Agem,
> BGS-Distribution, Shark a nevidel som to v ich cennikoch.

ASBIS ma v cenniku Intel 2 a 4 portove gigabity a tiez jeden 100MBit
2-portovy adapter. Asi tie iste ma v cenniku aj Westech (www.westech.sk)

http://online.asbis.sk/default.asp?cls=SPresentTrees&StrSort=JPF0I0R90100

> Cele to je zastresene standardom 802.3ad, ktory hovori nieco o spajani
> viacerych liniek do jednej, kvoli zvyseniu dostupnosti a priepustnosti
> siete. Prave o taketo nieco by som sa chcel pokusit.
>
> Ma s tym niekto skusenosti? Da sa to rozbehat bez kodovania v jadre? ;-)
> Diik za kazdu radu.

802.3ad by mal linux podporovat. Pozri v configu 2.6 pod
"Device drivers"->"Networking support"->"Bonding driver support"
(CONFIG_BONDING)
a tiez v dokumentacii ku jadru kernel/Documentation/networking/bonding.txt
hlavne rezim 4 (802.3ad)

Ja to mam rozbehane v rezime 5 (2 sietovky vysielaju naraz, vzdy iba
jedna prijma), lebo mam blby switch, ale nebol s tym v linuxe ziadny
problem. V bonding.txt je podrobny navod.

Mike