[linux] 802.3ad Link Aggregation + multiportove sietove karty

Lubomir Host rajo na platon.sk
Středa Březen 30 14:52:21 CEST 2005

On Wed, Mar 30, 2005 at 02:19:25PM +0200, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> ak nejde prave o to, aby dotycne PC robilo ten switch so vsetkymi moznymi
> vymozenosti SW routovania, ktore switch za tu cenu nezvlada

Ved prave o to ide. Mas 100 PC v lokalnej sieti a vela (cca 6) pomalych
(1 Mbit kazda linka) liniek. A potrebujes tento pomerne velky traffic
smerom von rozdelit pokial mozno rovnomerne medzi tych 6 liniek.

Natiahnut jednu silnu linku nie je podla vsetkeho technicky mozne.

Preto take divne riesenie s "inteligentnym" routerom, ktory bude
rozdelovat traffic aspon nejakym trapnym algoritmom medzi 6 liniek.
A dolezite: ak si raz jednu IP naroutoval do jednej linky, nemal by si
ju uz routovat do inej linky, lebo sa tomu PC navonok zmeni IP adresa
a nepojde mu napr. nejaky inetrnet banking (kde sa asi IP overuje).

Ma niekto este nejake rady, co sa tyka napr. iptables, routovania a pod?

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/