[linux] 802.3ad Link Aggregation + multiportove sietove karty

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Březen 31 09:44:26 CEST 2005

Ahoj,

> Taketo situacie sa v praxi skutocne osetruju kombinaciou routra a
> switchu, kedze router vacsinou nema dostatocnu hustotu portov a switch,
> ktory by mal dobry SW routing a zvladal by veci co router by zas bol
> velmi drahy. Preto kompromisne riesenie pozostava z lacneho L2 switchu s
> podporou VLAN (IEEE 802.1q) a dobreho routra ( v nasom pripade PC s
> linux-om). Porty switchu sa budu tvarit ako keby to boli interfaces toho
> routra a veci ako packet filtering, QoS, routing,... budu krasne
> fungovat. Cele sa to da zbastlit za nejakych 17 tis. Sk a budeme mat 24
> [...]

potvrdzujem, velmi dobre riesenie a hlavne krasne skalovatelne. Akurat
sa mi tak zda, ze na virtualnych VLAN interfaceoch neslo shapeovanie, ked som
to robil, potom som to vyriesil inac, riesenie je uz pomerne stare, ale
chodi uplne bezproblemov. Problem bol, ze v serveri uz neboli volne pci
sloty na dalsie sietovky, switch s vlanmi to vyriesil uplne perfektne.

 J.