[linux] 802.3ad Link Aggregation + multiportove sietove karty

M. F. PSIkappa psi na psisko.sk
Neděle Květen 1 00:25:21 CEST 2005

Jan Ostrochovsky wrote:

> predpokladam, ze uvedeny linux-router za L2 switchom s VLANami, ma 1
> sietove rozhranie... v pripade, ze switch bude 100 Mb/s, dobre by bolo,
> keby mal aspon 1 Gb/s uplink, na ktorom bude visiet ten router s 1 Gb/s
> sietovkou, inak sa moze stat, ze sa uzkym hrdlom stane prave linka
> spajajuca switch s routerom... vidim to spravne?
>
> ostry

V idealnom pripade by to mohlo vyzerat takto:

             Linux-ROUTER
GigabitEthernet       GigabitEthernet
        |                    |
        |      (trunk)       |
        |                    |
GigabitEthernet       GigabitEthernet
                SWITCH
        n x 100Mbit FastEthernet

Toto riesenie je vhodne pouzit v pripade, ze potrebujeme velku hustotu
portov a vieme ze jednotlive porty nepojdu na plnu rychlost a
potrebujeme rozsiahle L3 funkcie. Treba si uvedomit, ze toto riesenie je
rozumny ekonomicky kompromis, kedy jeden drahsi prvok nahradime dvoma
lacnejsimi.
Ak skutocne potrebujes routovat Gigabity on wire speed, tak sa asi
nevyhnes kupe draheho L3 switchu.

--
`)_|_('       PSIkappa
    I k        psi _at_ psisko.sk