[linux] Re: [ADMIN] Návrh nového META-FAQ, druhá verzia

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Květen 2 23:57:53 CEST 2005

On Mon, May 02, 2005 at 11:05:50PM +0200, Marek Grác wrote:
> Suhlasim s Fantomasom. Ak niekto riesi nejaky konkretny problem, tak to
> obvykle chce do niecoho integrovat a dalsia distribucia nie je prilis
> riesenie.
No, ono je to relativne. Niekedy to plati, niekedy nie. Vyskusaj, uvidis :-)

Ja som bol tiez zvyknuty na "velke" distribucie, ktore su akoze na vsetko.
Neskor som zbadal, ze specializacia ma iste vyhody (ale aj nevyhody).

> Pokial sa vsak niekto pyta na cosi typu, chcem to a to a ktora distribucia
> je vhodnejsia, tak nevidim najmensi problem. Samozrejme, ak niekoho odkazes
> do dokumentacie routehat, kde bude navod na jeho problem, tak verim, ze s
> tym nikto nebude mat problem.
Ako som povedal, je to 100% open source a vacsina komponent je od inych ludi.
Zvycajne sa aj snazim odpoved formulovat sposobom "da sa to robit cez iptables
blablabla, v Route Hat-e to je zautomatizovane".

Mohol by som to vyjadrit aj inac: v Route Hat-e je skoncentrovane mnozstvo
mojich dlhorocnych skusenosti v oblasti sieti a linuxu. Riesim v nom konkretne
problemy, s ktorymi som sa stretol (napriklad zjednodusenie a zrychelnie
instalacie, jednoduche updaty systemu, ip accounting, spravodlive delenie
internetovej linky medzi uzivatelmi, zamedzenie sirenia virov, zvysenie
bezpecnosti lokalnych stanic, beh z nizkokapacitnych/nepohyblivych medii,
obmedzenie pristupu na IP/MAC, automatizacia typickych uloh, optimalizacia na
vysoku zataz, ...). Je velka sanca, ze ini ludia maju podobne problemy a Route
Hat im moze pomoct. Som prakticky orientovany clovek, a tak namiesto napisania
dokumentacie radsej napisem kod. Kod si mozu ludia aj tak pozerat a dozvediet
sa, ako to funguje, kedze mam vsetko otestovane v praxi.

> 					pax, marx
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
   If Bill Gates had a dime for every time a Windows box crashed...
                ...Oh, wait a minute, he already does.