[linux] routovanie - dve gw

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Květen 9 11:52:04 CEST 2005

Ahoj,

> Pouzivas v iptables na maskaradu MASQUERADE alebo SNAT ?
ani jedno nechodilo, teraz je tam MASQUERADE, ale so SNAT sa to spravalo
uplne rovnako.

> Ta IP adresa z ktorej znackujes pakety je jeden z pocitacov v LAN, alebo
> je to IP adresa na lokalnom stroji ?

nerozumiem otazke.

Tam, kde routujem (teda na gatewayi) spravim:

/sbin/iptables -t mangle -A PREROUTING -s $i -d \! 192.168.0.0/16 -j MARK --set-mark 5

(pre vsetky ipcky, ktore chcem tak znacit, ipcka je v $i).

> Este mi napadlo : Mas v tabulke 5 dobre zadanu cestu pre lokalnu siet?

ano. Je to presne main table, akurat je tam ina default gw.

 Juraj.