[linux] Debian server a rychlost internetu

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Středa Květen 18 18:52:22 CEST 2005

Zdravim,
pomozte mi s problemom.

Mam server Debian-woody, kernel-2.4.29.
Server ma 2 sietove karty, jednu pripojenu do internetu a jednu do
vnutornej siete. Spustene sluzby: inetd, dhcpd, bind, squid, firewall,
samba, apache a ine.

Prenosova rychlost z internetu na server je dobra (radovo 1 Mbps) -
pri spusteni prehliadaca na konzole. Rychlost z internetu vo vnutornej
sieti za serverom je velmi mala (radovo 10 Kbps), vnutorna siet je
spojena cez switch. Kabelaz je 100/10 Mbps.

Pred nejakym casom som tento problem nemal. Neviem identifikovat
pricinu, zmenilo sa dost veci - pribudol fyzicky disk v serveri, novy
kernel, upgrade z internetu cez apt-get, obcasna rekonfiguracia.
Usudzujem, ze prenos brzdi server.

Roznymi testovaniami som vylucil hardverovy problem na sieti, aj
spustene sluzby dhcpd, bind, squid, firewall, samba. Prenos suborov vo
vnutornej sieti zahrnajucej aj server je normalna (radovo 1-10 Mbps).
Mam pocit, ze problem bude v konfiguracii linuxu ako router, pretoze
prenos z internetu musi prechadzat z jednej podsiete do inej podsiete,
pri pouziti NAT+pool.

Mate nejake napady?

Dakujem,
Martin Sechny

Fandite s nami hokeju! Vsetko o MS 2005.
http://spravy.atlas.sk/hokej