[linux] Re: Debian server a rychlost internetu

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pátek Květen 20 20:51:31 CEST 2005

Myslim, ze v kabli, sietovej karte a switchi nebude problem, kedze
prenos suborov z disku na disk po vnutornej sieti aj zo servera do
siete aj zo siete na server je dobry, radovo 1-10 Mbps. Skusil som
vlozit novu sietovu kartu do servera pre vnutornu siet a nijaka zmena.

Problem s rychlostou mam len ak ide o internetovy (HTTP) prenos z
internetu do vnutornej siete, dokonca aj zo servera (apache) do
vnutornej siete. Ale zase prenos zo servera do internetu je dobry.
Vyzera to na firewall, squid, ipchains, iptables, iproute, akurat
neviem povedat co, lebo skusal som ich (beziace sluzby) vypnut a nic
sa nemenilo. Napadlo ma, ze ci by to nemohlo byt filtrovanie paketov,
ale neviem zistit, kde to mam nastavit tak, aby to bolo spravne.

Registrujem este hrozne spomalenie vsetkeho prenosu vo vnutornej sieti
v case, ked sa pouziva internet vo vnutornej sieti, aj napriek tomu,
ze aktualna rychlost je mizerna, akoby aj ten 10-100 Kbps prenos
pretazoval celkovy prenos medzi vnutornou sietou a serverom. Ak sa
nepouziva internet, ide vsetko normalne. V minulosti som stiahol 7 CD
Debianu za 3 hodiny a nikto sa nestazoval na rychlost.

Martin Sechny

> Taketo problemy sazvyknu stavat ak si karty nedobre dohodnu duplex
> mod. nemas nahodou forcnuty nejaky konkretny stav miesto toho aby
> si nechal sa switch so serverom dohodnut?
> --
> Matus UHLAR - fantomas, uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/

Podte na navstevu k Wande - k najlepsej priatelke kazdej zeny na internete.
http://www.wanda.sk/