[linux] adaptec aic7xxx/aic79xx

Ondrej Ivanič ondrej na kmit.sk
Čtvrtek Listopad 10 00:32:10 CET 2005

Lubomir Host wrote:
> A nestalo by menej namahy rozbehat softverovy raid? SW raid je
> dostatocne overeny. Urcite je to lepsie a spolahlivejsie riesenie, ako

No, tak s tymto by som az tak nesuhlsil. SW RAID 5 + Vysoka zataz (vela
I/0) = PROBLEM.

Pri ext2/3 sa to velmy neprejavuje, lebo je to dost pomaly fs. Pri
reiser fs to nastava, ale nikto sa nevie dohodnut ci je chyba v SW
RAIDE, alebo v Reiser fs. Ja by som skor povedal ze v tom prvom je daky
race...

IMHO, hw raid ma viac vyhod ako nevyhod:

1) je transparentny
2) operacie s polom na pozadi pocas prevadzky/reboot-ov
3) podstatne lepsie vyriesene osetrenie vypadkov disku z pola a opatovne
  zaradenie a hotswap

a este by som zopar nasiel.

--
Ondrej Ivanic