[linux] UPC chello modem-bridge HOWTO - ci sa to vobec da

Lubomir Host rajo na platon.sk
Čtvrtek Listopad 10 14:56:09 CET 2005

On Thu, Nov 10, 2005 at 12:07:10PM +0100, Jan Kunder wrote:

> Kuknem :) Kukuk.
>
> Ja pouzivam toto (detekcia IPcky):
> PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin
> #DAEMON=/usr/sbin/daemon
> #NAME=firewall
> NAME=mpfw_prxke.bridge.ppp
> DAEMON=/etc/init.d/$NAME
> DESC="JK-mpfw verzia 0.6.4"
> IPTABLES="/sbin/iptables"
> INET_IP=`ifconfig | grep 'P-t-P' | cut -f2 -d: | cut -f1 -d' '`

Taketo zistovanie IP adresy mozno funguje na ppp rozhrani, ale nie je
univerzalne pouzitelne. Moj
http://platon.sk/cvs/cvs.php/scripts/shell/firewall/ifconfig-parse.sh
je napisany tak, aby vedel zdetekovat IP adresy pre viacero rozhrani
a to nielen v Linuxe, ale aj vo FreeBSD. Na inych BSD systemoch som to
nemal moznost otestovat.

> Hej, tvoj script tam (az to chello real bude) isto pouzijem.

Super. Zacal som pisat taky user-friendly konfigurator
http://platon.sk/cvs/cvs.php/scripts/shell/firewall/configure-fw-universal.sh
ale este to nie je hotove. Ak by sa niekomu chcelo pomoct pri vyvoji,
tak budem rad.

> PISES:
> ze im od faktury odratam moju stratu 600 Sk mesacne za cas straveny
> restartovanim modemu. ;-) Este ze mam ten vyssi program, lebo inac by im
> z toho pausalu vela neostalo. ;-))
>
> To ozaj USPESNE aplikujes? :)

Zial neaplikujem. Oskriptoval som to nejako. Takze ak vypadne modem, tak
to po resete modemu vie znova nahodit siet samo. Toto uz pomaly zvlada
obsluhovat aj BFU (az pride na to, ze treba restartnut modem ;-) ).

> softverovo. Idealne by bolo, mat moznost manazovat si nastavenia modemu
> sam. ;-)
>
> Ak spravim TEXT - reklamacia sluzby, slubite mi, ze ich ospamujete?
> Povedzme 1mail/1den. Ak bude 50 userov ...
>
> BTW: text spravim, az budem mat celo na starosti a problemy s
> restartovanim - egoista :)

Na niektore maily uz takmer zo zasady neodpovedaju. Po zvyseni rychlosti
na tych najnizsich programoch im prestala stihat 100 Mbit linka do SIXu.
Trvalo to takto niekolko tyzdnov. Pocas tohto obdobia bola siet
permanentne vytazena od 8:00 do 00:00. Ping na takejto linke bol na
urovni cca 150ms, cize interaktivna prace cez ssh na serveri uz bola
dost neprijemna. Normalne totiz byva okolo 8 - 15ms, co je super.

Po upgrade na 1 Gbit to uz je opat OK. Ale na moju staznost doteraz
neodpovedali. ;-)

Tuto su tie grafy zo sixu: http://www.six.sk/mrtg/upc-gw.six.sk.2.html

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :