[linux] UPC chello modem-bridge HOWTO - ci sa to vobec da

Lubomir Host rajo na platon.sk
Čtvrtek Listopad 10 15:51:54 CET 2005

On Thu, Nov 10, 2005 at 03:30:32PM +0100, Mike wrote:

> Fakt ti tak casto pada modem ? Lebo ja som v poslednej dobe velmi
> spokojny, co sa tohoto tyka. Je pravda ze uptime mojho boxu malokedy
> prekroci nejakych 6 tyzdnov, lebo vzdy sa niekomu podari vypnut
> nespravnu poistku, vytiahnut snuru zo zasuvky a tak.

Bezia odomna pingy na ich router a na moj server s *VELMI* dobrou
connectivitou. Ak ani jeden server nie je dostupny, vyhodnoti sa to ako
problem so sietou a spravi sa ifdown eth0; sleep 30; ifup eth0. Aby ma
to informovalo o tom, ze sa nieco deje, server si par krat pipne (echo
^G > /dev/tty1 ;) ).

Vcera mi to pipalo niekolko krat za sebou, az kym som nerestartol modem.
Potom to uz bolo OK. Podla BFU nesiel internet asi cele poobedie (lebo
nikto nerestartol modem).

Je pravda, ze modem som za poslednych par mesiacov nemusel nejako casto
restartovat. Predtym vsak bol u mna aj technik, ktory to cele premeral,
skontroloval a bolo to podla neho OK. S kablami sa nehybe, takze tam
problem nebude. Server sa na noc vzdy sam vypne (ak uz ziaden dalsi komp
v sieti nezije).

Presne info, ako casto to vypadava neviem, ale mozem pozriet log. Ale az
ked budem mat viacej casu. Na druhej strane to asi nebude az take zle,
ako sa to javi, ja som tak trosku prefekcionalista. ;-)

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :