[linux] UMSDOS file system z adresara na FAT-ke

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Sobota Listopad 19 18:30:56 CET 2005

On Sat, Nov 19, 2005 at 05:30:46PM +0100, peto wrote:
> Vazena konferencia!
>
> Na kompilaciu potrebujem vyrazne viac miesta nez mam volne na ext2/ext3
> particiach ale manej nez mam volne na FAT32 particii, kde su aj ine udaje a
> nemozem si dovolit parted ci PQ Magic
> Z cias ked som mal mini linux s loader-om loadlin viem, ze ide vytvorit UMSDOS
> file system z  adresara na FAT-ke(vytvoril sa automaticky do unzip-e
> distribucie), len neviem najst ako sa taky file system vytvori - man mkfs ani
> google mi nepoaradili , nevie niekto ako na to..  Velmi sa to hodi takto,
> [...]

Ahoj,

  kedysi som umsdos pouzival. Nepotrebujes ho nijak specialne foramtovat.
Staci ho mounut ako "umsdos". Na umsdos stale primapuvavas existujucu
fat filesystem, takze ziaden format (mkfs) nepotrebujes a teda vlastne
ani nemozes pouzit, pretoze by si prisiel o data. umsdos v pripade
potreby uklada do specialnych suborov rozsirene nazvy a pristupove
prava (teda ak ich vobec uklada).

  umsdos je uz ale zastaraly a neviem ci este vobec existuje. Pouzival
sa v casoch, kedy neexistoval vfat hlavne na simulaciu dlhych nazvov
na fat filesystemoch. Od cias existencie VFAT ho uz tusim nikto nepouziva.

  Pokial to potrebujes len na kompilaciu, tu by si mal byt schopny previest
aj na VFAT. Jednoducho tam skus umiestnit potrebne subory a spust si
kompilaciu.

  Ak by ti ani jedno z vyssie menovanych veci nepomohlo, ovela jednoduchsie
riesenie bude vytvorit jeden velky subor na FAT particii, ktore nasledne
naformatuje ako ext2 (ext3 ti zbytocne ukroji cast pre zurnal, takze pre
docasny filesystem nedoporucujem). Urobis to asi takto:

  cd /adresar/kde/mas/miesto/na/fat32
  dd if=/dev/zero of=disk1.img bs=1048576 count=200
  # to cislo 200 je velkost v megabajtoch, dopln si podla potreby
  mke2fs disk1.img
  mkdir /mnt/disk1
  mount -o loop disk1.img /mnt/disk1

Nasledne budes mat v /mnt/disk1 dost priestoru na kompilaciu. Sice to
nepobezi extra rychlo, ale rychle nieje ani umsdos, takze to mas asi jedno.
Toto je plnohodnotne ext2, takze vsetky veci pobezia ako maju.

		SAL