[linux] UMSDOS file system z adresara na FAT-ke

peto peter.fodrek na stuba.sk
Sobota Listopad 19 22:18:55 CET 2005

Vdaka!

Dna So 19. November 2005 18:30 Ing. Jan ONDREJ napisal:

>   kedysi som umsdos pouzival. Nepotrebujes ho nijak specialne foramtovat.
> Staci ho mounut ako "umsdos". Na umsdos stale primapuvavas existujucu
> fat filesystem, takze ziaden format (mkfs) nepotrebujes a teda vlastne
> ani nemozes pouzit, pretoze by si prisiel o data. umsdos v pripade
> potreby uklada do specialnych suborov rozsirene nazvy a pristupove
> prava (teda ak ich vobec uklada).

O toto mi islo

>   umsdos je uz ale zastaraly a neviem ci este vobec existuje.
>
>   Ak by ti ani jedno z vyssie menovanych veci nepomohlo, ovela jednoduchsie
> riesenie bude vytvorit jeden velky subor na FAT particii, ktore nasledne
> naformatuje ako ext2 (ext3 ti zbytocne ukroji cast pre zurnal, takze pre
> docasny filesystem nedoporucujem). Urobis to asi takto:
>
>   cd /adresar/kde/mas/miesto/na/fat32
>   dd if=/dev/zero of=disk1.img bs=1048576 count=200
>   # to cislo 200 je velkost v megabajtoch, dopln si podla potreby
> [...]

s dd menam skusenosti
ale podla man dd moje bs=4294967296

a  kedze som sa uz  dopatral k
file:///usr/src/linux/Documentation/filesystems/umsdos.txt

tak som isiel cez umonut vfat-ky na hda7

mount -t umsdos /dev/hda7 /mnt/win_f
mount --bind -t umsdos /mnt/win_f/Lin.tmp/ /mnt/ums

(bohuzial v <MDK 9.0 nejde efektivne, hoci sa tomu mount nebrani
mount -t vfat /dev/hda7 /mnt/win_f
mount --bind -t umsdos /mnt/win_f/Lin.tmp/ /mnt/ums

pricom vfat je pre hda7 v mtab

)

a potom
cd /mnt/ums
umssync .

co  pri rozdielnych fs vyhlsi chybu pri rovnakych  nic a zda sa, ze to ide
efektivne... aj ked pri kompilacii OO.org 2.0 m680 si este pockam
(MDK 9.0 ma glibc2.2.5 a US,DE,AU rpm buildy  davaju Segfault  pri spusteni a
cesky chce glibc 2.3, hoci oficialne to chce 2.2.0 a novsi-
http://openoffice.org)
udajne na 700 Mhz PIII  trva 12 hodin a ja mam Celeron 1,2Ghz takze to na
umsdos bude trvat tak 8-9 hodiniek
ale je to na dobrej ceste, hoci zdrojaky zabrali na umsdos ovela viac ako na
ext3 -1,2GB vs  4GB ale  pocas kompilacie je to takmer rovnako- alias velkost
blokov..

Jedina vec, ktoru som zatial musel ozeliet je mozilla plugin - interne
zdrojaky som vynechal a zdrojaky Firefox -Deeppark alpha 2  aj s binARKAMI
som koli miestu zmazal jdu spat ak bude final a moje plugin-y

ak sa to podari tak LinuxIntelEnv.Set* mozem poslat - ./configure si ich totiz
aj pri switchov robi aj tak po svojom...

a okrem ant-u sa vsetko da vyriesit cez urpmi..

Peto