[linux] [vyriesene] dns load balancing

stanojr na blackhole.websupport.sk stanojr na blackhole.websupport.sk
Sobota Listopad 19 22:00:47 CET 2005

zistil som ze to bolo sposobene chybou v binde(ktory pouziva vacsina uzivatelov ako dns cache) a nizkym ttl dns zaznamov
chyba v binde taka ze na prve query ktore nema nacachovane odpovie zoznamom !usporiadanych! ip adries
to znamena ze prva ip adresa v odpovedi bude vzdy rovnaka (pred ulozenim do pamate a odpovedou si ich pravdepodobne usporiada),
spravne by mal odpovedat (aspon podla mna :) na prvu nenacachovanu otazku !nahodne usporiadanymi! ip adresamy (alebo by to stacilo
neusporiadat vobec, lebo predchadzajuci dns server mu to posle nahodne)
a potom pokracovat v dalsich odpovediach round-robin (co je default nastavenie v binde, da sa nastavit aj
odpovedanie random, vtedy odpovie aj nahodne aj na nenacachovany dotaz)

nizke ttl (ktore som mal nastavene na 15 minut pri vsetkych domenach) zase sposobilo ze zaznam v dns cache skoro vyprsal,
a ked sa bind spytal dns serverov znovu, zase odpovedal usporiadanym zoznamom ip adries, takze v odpovedi bola prva v poradi rovnaka
ako pri kazdom nenacachovanom dotaze a aplikacia pouzila prvu ip adresu

poriesil som to zvatsanim ttl na 2 hodiny, predpokladam ze rozdiel pristupu na jednotlive ip adresy serverov neprekroci 2%