[linux] MIDI

JohnNy64 johnny64mail na gmail.com
Neděle Listopad 20 22:51:02 CET 2005

Nazdar ludia,
mam niekolko otazok ohladom MIDI... konkretne 2 (-:
Rozbehal som si swsynth timidity++, bezi mi ako demon na pozadi, ked
chcem prehravat nejake .mid, normalne cez kmid to ide ked nastavim
spravny vystupny port (niektory z 128:*). Problem spociva v tom, ze
nemam poriadnu sadu nastrojov. Nainstaloval som si balik freepats, ktory
vsak dlhe roky nemal update (pozeram ze teraz nieco bolo, ale nemyslim
ze by to moj problem mohlo vyriesit). Vysledok je taky, ze MIDI mi sice
beha, ale ked si pustim napr. priemerne zvonenie na mobil, ktore nema na
mobile problem, ani na M$ synthe, takto pocujem ledva polovicu
nastrojov. Moja otazka teda je: neviete kde by sa dala zohnat nejaka
kompletna sada nastrojov pre MIDI?

Druha otazka spociva v tom, ze som doma vyhrabal MIDI klavesnicu (na
krabici neviem vycitat nazov, asi QuickShot, nie je mi to z toho jasne)
ktora sa pripaja cez klasicky MIDI/Gameport. Zvukovka integrovana na
doske takyto port nema, tak som pridal kartu C-Media 8738 ktora gameport
ma. Natiahol som modul snd-cmipci s parametrom mpu_port=0x300, aconnect
-io mi vypise

client 0: 'System' [type=kernel]
    0 'Timer           '
    1 'Announce        '
client 72: 'Virtual Raw MIDI 1-0' [type=kernel]
    0 'VirMIDI 1-0     '
client 73: 'Virtual Raw MIDI 1-1' [type=kernel]
    0 'VirMIDI 1-1     '
client 74: 'Virtual Raw MIDI 1-2' [type=kernel]
    0 'VirMIDI 1-2     '
client 75: 'Virtual Raw MIDI 1-3' [type=kernel]
    0 'VirMIDI 1-3     '
client 80: 'MPU-401 MIDI 2-0' [type=kernel]
    0 'MPU-401 MIDI 2-0'
client 128: 'TiMidity' [type=user]
    0 'TiMidity port 0 '
    1 'TiMidity port 1 '
    2 'TiMidity port 2 '
    3 'TiMidity port 3 '

kde port 80 je tato karta, konkretne MIDI-port... parameter
mpu_port=0x300 je potrebny na zapnutie tohto MIDI portu ako som sa
docital kdesi na webe (a vyzera to ze to je pravda, bez neho port 80
nebol). Na starej masine to fungovalo tak ze sa zapojila klavesnica do
MIDI-portu, spustil sa program Cakewalk Home Studio ktory k nej bol
dodavany a vsetko ficalo (napajanie bezalo z portu). Teraz som skusil
pripojit klavesnicu do portu na novej masine, zapnut a napajanie
neficalo... nieto vstup z portu... takze moja druha otazka znie: neviete
ako rozbehat MIDI-port a ako potom rozbehat tu klavesnicu tak aby hned z
klavesnice isiel vstup do portu TiMidity?

Vopred dakujem za odpovede.

--
JohnNy64 - ...and once Tux will rule the world!

Please don't send me attachments in M$ Word, Excel nor PowerPoint format.
See http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html for more info.