[linux] Presunutie SW RAIDu zo starych diskov na nove

Jan Andrejkovic jandrejkovic na fvs.upjs.sk
Úterý Listopad 29 04:47:35 CET 2005

Ahojte,

Mam takyto problem:

Na FC3 mam rozbehany SW RAID 1 na starsich IDE diskoch (2x40GB) a chem ho
presunut na novsie vacsie IDE disky (2x80GB).

RAID je implementovany jednoducho - root, usr, home, atd su namountovane
na md0, md1, md2, atd...

Kedze som nechcel prenasat sektor po sektore (kedze mam vacsie
disky) a chcel som zaroven zvacsit niektore particie, postupoval som
takto:

- Pripojil som 2 nove disky do stroja (mam tam nejaky shitny "HW" raid)
- Rucne som ich rozdelil a cez mdadm -C vytvoril nove raidy - md4 az md8
- Nove raidy som naformatoval a nakopiroval na ne data zo starych diskov
(cp -dpR)
- Fdiskom som zmenil typy fyzickych particii na 0xfd (autoraid)
- Nahodil som grub na obe nove disky
- Zmenil som /etc/fstab a /etc/raidtab a vytvoril som novy /etc/mdadm.conf

- Stroj po restarte nabehol OK, ale znova zo starych diskov
- Ak som stare disky vybral, nenabehol vobec - kernel panic (nemam po ruke
presnu hlasku)
- Skusil som tiez nove disky zapojit na miesto starych (takze som
prehodil hda,hdb s hde,hdf) ale tiez to nepomohlo - na moje prekvapenie
md0 bez problemov nabehla z diskov hde/hdf (predtym to bolo hda/hdb),
cize system pravdepodobne bootol z novych diskov ale potom (vdaka raidu)
nacital znova stare particie

Zistil som ze problem bude asi v tom autoraide a v tom ze mam nastavene
persistent superbloky v ktorych sa uklada UUID a minor cisla (a ktovie co
este...)

Moja otazka znie: ako mam nastavit superblok na novom md0 (ktory ma
momentalne cislo md4) tak aby natiahol system z novych diskov a zabudol na
stare? Zaujima ma konkretny postup a syntax prikazu mdadm (alebo ineho)
pretoze si uz neviem rady.

Ked som sa napriklad pokusil pouzit (to aby nacital a ulozil mdadm.conf):
mdadm /dev/md4 -A -s

Dostal som:
mdadm: -A would set mode to assemble, but it is already manage

Tuto hlasku si vysvetlujem tak, ze mdadm odmieta pristupovat k uz
naformatovanej particii prikazom -A (assemble) a radi mi pouzit iba
mod manage co je dost ombedzeny mod - mam pravdu?

Mozem zmenit tie superbloky tak aby som nemusel data znova kopirovat?

Hladal som na googli aj v tejto konfere ale okrem mozno fyzickeho
editovania superblokoveho sektora a prehodenia "zopar" bajtov ma nic ine
nenapada. Viete niekto poradit?

A este mam doplnujuce otazky:
1. Urobil som v mojom postupe niekde chybu? Navrhujete iny postup?
2. Ake ine riesenie pri mojich dvoch diskoch by ste mi odporucili?
   (Cital som o LVM, ale zatial som to neskusal. Aka je vyhoda ak je
    raid na LVM? Ma to zmysel pre RAID 1?)

Vopred dakujem za rady,

Jano alias Tofu.