[linux] Presunutie SW RAIDu zo starych diskov na nove

Jan Andrejkovic jandrejkovic na fvs.upjs.sk
Středa Listopad 30 04:37:54 CET 2005

Ahoj rajo,

v provm rade dakujem za odpoved, pokracujem nizsie.

On Tue, 29 Nov 2005, Lubomir Host wrote:

> Skus dat pri bootovani jadra parameter
> root=/dev/md<nove_cislo_kde_mas_rootfs>

Aj ked mi to stale nebezi, toto bola velmi dobra rada. Zistil som totiz,
ze ani po prehodeni diskov sa ich priradenie do konkretnych raidov (md)
nezmeni, preto musim bud zmenit grub.conf ako si napisal a zmenit novy
/etc/fstab alebo sa bootnut z CD a poprehadzovat priradenie diskov do
raidov.

Je mozne druhu variantu vykonat bez straty dat ? (to znamena za chcem napr
hda1 a hdb1 presunut z md4 do md0)

Chcem to urobit prikazom: (alebo to mozem urobit inak?)
/sbin/mdadm -C /dev/md0 -n 2 -l mirror /dev/hda1 /dev/hdb1

Dalej som zistil ze som sa mylil v dvoch veciach - tu je oprava:
1. mdadm vobec nepouziva /etc/raidtab (opravte ma ak sa mylim)
2. /etc/mdadm.conf sluzi len ako pomocka pri vytvarani novych raidov alebo
   ako kopia aktualnej konfiguracie. Zmena tohto suboru nema vplyv na
   existujuce nastavenia raidov.

Dakujem tiez za detailny navod o konfiguracii LVM+raid. Pri instalacii
noveho servera to urcite vyskusam.

Ak sa mi tie moje nove disky konecne podari rozbehat, dam vediet v com bol
problem.

Janci alias Tofu.