[linux] Instalacia MDK na dost stary HW..

Jan Sarenik jasan na x31.com
Úterý Říjen 11 10:57:54 CEST 2005

Ahoj kolega!

> Chcel by som poznat vas nazor, prip. sa chcem opytat ci sa mam
> vobec pustat do instalacia MDK 10.2 (Mandriva Linux 2005LE) na
> starucky dvojprocesorovy server Digital Prioris XL 5200DP..

Podla parametrov ktore pises ten stroj na tom az tak hrozne nieje.
Ja si niesom isty jedine tym, ci Mandriva je este vzdy optimalizovana
pre i586, ci uz nie nahodou pre i686 - to by znamenalo ze Ti niektore
programy ani nespusti, pretoze by sa snazili pouzit instrukcie, ktore
procesor Pentium MMX nema.

V pripade ze Mandriva je kompatibilna s i586 architekturov este vzdy,
nevidim ziaden problem.

> Server by mal fungovat ako Internet Gateway pe LAN..
> ..chcem teda aby na nom bezalo..:
> NAT - local > inet
> Firewall - Iptables
> Postfix + DrWeb
> Squid + DrWeb ICAP
> AntiVirus Server pre spravu DrWeb
> Sledovanie trafficu -ipac, prip. nieco podobne..
> APC UPS PowerChute

Mozno antivirus by velmi vyrazne spomaloval, mozno nie. Myslim ze by si
to mal vyskusat, ci to splna ocakavania pred tym nez to nasadis.

> ..porpipade nejake to graficke rozhranie Xfree ci Xorg...

To je tiez mozne, avsak musis ratat s tym, ze ziadne krasne nove KDE
alebo GNOME, ale radsej *box, maximalne XFce.

> HDD by som chcel zrkadlit, teda Linux SW RAID,
> ..aka fat tabulka by bola na to potom najvhodnejsia..???

Pozor. Zla otazka. FAT je suborovy system. Ty si mal na mysli asi
tabulku particii. Bezne sa particie rozdeluju tak, ze na zaciatok
disku das cca 50MB particiu pre /boot, potom jednu particiu pre /
(cca 150 MB), potom swapak (napr. 2*RAM, v Tvojom pripade 512MB),
potom /var (500MB), /var/tmp (100MB), /usr (850MB) a zvysok na
/home. Ale to je len jeden priklad z mnohych.

  Hojahoj.
   S pozdravom.
    JaSan.