[linux] Image disku

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Říjen 11 11:13:20 CEST 2005

On Tue, Oct 11, 2005 at 11:05:32AM +0200, Ing. Jaroslav Matej, PhD. wrote:
> Dobre rano, den aj vecer,
>
> Co pouzivate na vytvaranie image-ov disku ? Potrebujem disk rozdelit na
> 2 oddiely (Linux, Windows) a zalohovat image Windows oddielu na
> linuxovom oddiely a v pripade potreby prepisat windows oddiel odlozenym
> image-om.

Linuxu by som spravil oddielov viacej, ma to viacere vyhody, ktore
v mojom pripade prevazuju nad nevyhodami.

> Napada ma iba nieco v style 'dd | tar -z', ale ak sa nemylim tak toto
> pracuje bajt po bajte a teda sa mi zaarchivuje aj nevyuzite miesto na
> disku zo zbytkami starych dat, a teda image bude prilis velky.

http://platon.sk/cvs/cvs.php/scripts/shell/Windows-backup/

Niekolko problemov ten skript riesi, mozes sa inspirovat.

> Mam 5 rovnakych pocitacov, ktore by som chcel takto zaopatrit, takze asi
> by stacil aj jeden image, ale ak sa nemylim, rozdelenie diskov by malo
> byt nachlp rovnake (ak chcem zalohovat napr./dev/hda1) - da sa aj toto
> zalohovat ?

Jeden image pre 5 windowsow na "rovnakych" (teda podobnych) pocitacoch
by som urcite neskusal. U mna to windowsy pri zmene disku v notebooku
nerozchodili. Presun som robil spominanym dd.

> Prip. z amaterskeho pohladu sa mi javi vhodne aj taketo riesenie:
> 1.rozdelit disk,
> 2.prepisat nulami s 'dd' vsetky particie, ktore budem zalohovat,
> 3.vsetko naistalovat,
> 4.vytvorit image celeho /dev/hda cez 'dd if=/dev/hda of=suborImage | tar
> -z' na iny pocitac
> 5.v pripade potreby prepisat cely /dev/hda vytvorenym image-om.

Odzalohovat tabulku particii cez 'sfdisk -d > zaloha', potom sa to da
spatne obnovit. Po takejto zalohe mozes uz pracovat so samostatnymi
oblastami na disku, teda mozes obnovovat system podla potreby.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :