[linux] storage

Jozef Racek Jozef.Racek na unit.sk
Úterý Říjen 11 12:18:30 CEST 2005

Asi by som uvazoval o menej proprietarnom rieseni -
standardny server + pole.

Vyhody:
+ cenovo je to rovnake ako NAS, niekedy aj lacnejsie
+ moznosti konfiguracie su dane moznostami pouziteho OS
+ ak ta to omrzi, tak z toho urobis hocico

Nevyhody NAS ( z mojho pohladu):
- zvycajne je to proprietarny stroj, ktory ti dovoli konfigurovat iba
to, na co je
konfiguracny nastroj
- ak sa ti stane to, ze sa pokazi nieco, na co vyrobca konfiguracneho SW
nepomyslel,
tak si prisiel o konfiguraciu a aj o data
( realna skusenost, iba na tom este ziadne dolezite data neboli - odisla
jedna cast clustrovaneho NAS-ka)
- naivna obchodna predstava, ze je jednoducho konfigurovatelne
( ak mas skusenosti s nejakym OS a si v nom dost dobry admin, tak si tam
mozes dat hocico,
a konfiguraciu zvladnes rovnako rychlo, casto aj rychlejsie)
- minimalna moznost debugovania, pripadne podrobnejsieho logovania v
pripade problemov
(aj to sme mali - problem s diskami a volumami)

Dodo