[linux] pripojenie HDD

Neděle Říjen 23 16:34:56 CEST 2005

On 23.10 13:17, rybar wrote:
> potrebujem v Suse 9,2 pripojit dočsne HDD s win.
> původný mam rozdelený na

mozem ta ubezpecit ze pripojenie noveho harddisku vobec nezavisi na
rozdeleni stareho.

> v yaste mi ukazuje ešte hdc ale neviem či je to on.

zrejme ano, jedine ze by ri bootoval zo zecondary mastera.
IDE disky sa totiz identifikuju:

hda - primarny radic, master disk
hdb - primarny radic, slave disk
hdc - sekundarny radic, master disk
hdd - sekundarny radic, slave disk

(a to iste plati aj pre IDE CD/DVD mechaniky)

> predpokladal som ,že prikaz mount/dev/hdc/mnt ho pripojí ale vypisuje není
> souborem ani adresářem. Tento HDD potrebujem pripojit dočasne aby sa mohli
> stiahnut dáta

Kde si vzal ten prikaz? Chyba ti v nom par medzier a predpoklada
ze ho nemas rozdeleny na particie.

rozdelenie particii zrejme zistit vies ale pre istotu:

fdisk -l /dev/hdc

a potom prikaz

mount /dev/hdc? /mnt

kde miesto '?' dosadis particiu, ktoru chces primountovat.

Este pozor: niektore distribucie nepouzivaju priamo adresar /mnt ale
podadresare v nom... zacal s tym tusim redhat, odporuje to dovtedajsim
zvyklostiam aj FHS (filesystem hierarhcy standard), ale ked taku nahodou
mas, bude mozno vhodne vytvorit v /mnt adresari nejaky podadresar...

Enter any 12-digit prime number to continue.