[linux] Mandriva sa zasekne pri zatazeni FS

Kocur kocur na zsvak.sk
Pondělí Říjen 24 14:28:42 CEST 2005

No...
zaujimava porucha...

..podozrieval by som skor neaky ten vadny hardware...
..teda napr. aj klavesnica by to mohla robit...

..ale ja by som sa pozrel pc do pajslu..
..a skontroloval ci niesu chladice plne prachu,
tocia sa ventilatory, ci nieje slaby zdroj...atd..atd..

  ----- Original Message -----
  From: Pavel Cina
  To: Linux Conference CZ ; linux na lists.linux.sk
  Sent: Monday, October 24, 2005 2:14 PM
  Subject: [linux] Mandriva sa zasekne pri zatazeni FS

  Zdravim vsetkych,

  vcera som spozoroval jednu neprijemnu vec na mojom pocitaci v spojitosti s File Systemom. Mal som na nom Mandriva 2005 SE.

  Ked som vcera skusil zbalit adresar o velkosti asi 1GB, zistil som, ze Mandriva pri tom totalne zatuhne. Ziadna chybova hlaska, nic. Len prestane reagovat na klavesnicu a mys, vsetok zivot na obrazovke sa zastavi. Pomoze len tvrdy reset. Asi po 3. pokuse sa mi ten adresar podarilo zozipovat. Potom som si ho chcel napalit na DVD-RW. Spustil som k3b, a pri napalovani asi pri 60% sa to zaseklo. Pomohol len reset. Po novom nastartovani som sa rozhodol, ze ten subor nakopirujen na Windows Fat32. Asi pri 75% znovu sek a znovu reset. Z adresara som musel vyhadzat nejake subory, cim sa zcvrkol asi na 200MB po zosipovani. Potom sa mi ho podarilo prekopirovat na Fat32. Vlozil som CD s Mandriva 2006 a chcel nainstalovat novsiu verziu. Po konfiguracii particii a vybere balickov sa spustila instalacia. Asi pri 21% este pri 1. CD sa to zase seklo a znovu pomohol len reset. Tam som to uz vzdal. Preto sa pytam, stretol sa uz niekdo s takym niecim? Podotykam, ze linux mi na tom PC vzdy bezal bez problemov (3 roky). Aj Mandriva 2005SE tam asi 3/4 roka bezala bez problemov. Jediny rozdiel, ktory mi momentalne napada je, ze som si kupil novu USB klavesnicu (asi pred mesiacom). Moze to ta klavesnica sposobovat? Mozu to sposobovat nejake updaty, ktore sa v poslednej dobe instalovali a ktore su uz default v Mandriva 2006?

  S pozdravom

  Pavel