[linux] Cross kabel + prenos suborov

Vojtech Zachar linuxak na core.realtime.sk
Čtvrtek Říjen 27 19:37:10 CEST 2005

Dna Tue, Oct 25, 2005, Ing. Jaroslav Matej, PhD. napisal:
> Zdravim Vas,
>
> Neviete ako sa prenasaju data (zaloha suborov) cez cross sietovy kabel ?
>   Nejake docs som nasiel a urobil som to takto:
>
> 1.PC <- cross kabel -> 2.PC
> 1.PC: IP 192.168.0.12, maska 255.255.255.0
> 2.PC: IP 192.168.0.18, maska 255.255.255.0
>
> Ale co dalej? Docital som sa, ze teraz treba pouzit telnet, shh, a i.
> prg. na prenos suborov. Skusil som telnet:
>
> 1.PC: $>telnet 192.168.0.18
>       $> ... no route to host ... (alebo podobne)
>
> Co s tym ?
>
> Vdaka,
> MJ
> [...]

S tym cross kablom je to OK.
Zvysok (nastavenie systemu) najdes napriklad v
(a) http://www.tldp.org/HOWTO/Ethernet-HOWTO.html
(b) http://www.tldp.org/HOWTO/NET3-4-HOWTO.html

V oboch dokumnetoch je tam kopec omacky, tak aspon zachytne body:
1, moduly jadra - aby system sietove karty rozpoznal (a)
2, ifconfig (b kap. 5)
3, route (b kap. 5)

Ak to nebude stacit, daj aspon vediet, aky mas system (nazov distribucie a
verzia). Pripadne vystup z prikazov ifconfig (/sbin/ifconfig) a netstat -rn
Ako bolo napisane, treba na jednom zo strojov nastavit SSH daemona a na prenos pouzit scp na druhom stroji.

Vojto