[linux] Re: HW/SW RAID

Ondrej Ivanič ondrej na kmit.sk
Čtvrtek Září 8 15:27:37 CEST 2005

Martin Sechny wrote:
> Konkretne porovnavacie dokumenty zatial nemam, ale aspon to, co som pochopil doteraz:

skoda...

> Snad som nenapisal vyslovene hluposti,

Hluposti si nepisal, len ja som sa mozno presne nevyjadril :)

Tie veci ohladom technologie a RAIDU ako takeho su mi jasne, ale skor by
som chcel mat jasno v tejto otazke:

Mam sw raid, co mi prinesie zmena na HW raid? Ked to rozmenim na drobne:

1) Zvysi sa spolahlivost?
2) Zjednodusi sa sprava RAIDu?
3) Ako je to s recovery pola po havarii (je mi jasne ze zalezi na type
RAIDu a HW radici, takze by som uvital skusenost s konktrenou konfiguracoiu)
4) Ma HW RAID vacsiu priepustnost? O kolko cca. pri random/seq read/write.

Detaily, ze to stoji viac atd. su v tomto momente nepodstatne.

Kedze je k dispozicii len 32bit PCI a chcem 8 SATA diskov ostala mi len
jedina karta: 3ware 9500S-8, mate s nou neake skusenosti? Pripadne viete
o inej? (pozeral som len Intel, Adaptec a 3ware)

Dik za info

--
Ondrej Ivanic
(ondrej na kmit.sk)