[linux] Re: HW/SW RAID

Čtvrtek Září 8 16:05:00 CEST 2005

On 08.09 15:27, Ondrej Ivanič wrote:
> Mam sw raid, co mi prinesie zmena na HW raid? Ked to rozmenim na drobne:
>
> 1) Zvysi sa spolahlivost?

zalezi od daneho RAIDu. pri skutocnych HW RAIDoch je sanca ze budu zvladat
hotplug diskov atd.

> 2) Zjednodusi sa sprava RAIDu?

zalezi od daneho RAIDu. pokial nebude mat konfiguracne nastroje pre linux
tak asi nie.

> 4) Ma HW RAID vacsiu priepustnost? O kolko cca. pri random/seq read/write.

mal by mat pri obojom, predovsetkym vsak odlahci CPU. to moze pomoct pri
RAID5 kde sa rataju XORy dat. dalej pomoze ak ma nejaku vlastnu cache.
inac vsak disky nezrychli a pri dnesnych CPU sa myslim nezvykne stavat zeby
nestihali ony.

My mind is like a steel trap - rusty and illegal in 37 states.