[linux] Re: HW/SW RAID

Marek Podmaka marki na onee.sk
Čtvrtek Září 8 16:05:07 CEST 2005

Hello,

Thursday, September 8, 2005, 15:27:37, Ondrej Ivanič wrote:

OI> 1) Zvysi sa spolahlivost?

  Ano. Teda zalezi na zapojeni toho SW RAIDu, ale vzdy tam mas riziko
  ze ked odide disk, tak nejako "poskodi" napr. aj radic (poslanim
  nezmyselnych dat a pod.) takze moze znefunkcnit aj zvysne dobre
  disky. HW RAID by mal mat nieco take osetrene.

OI> 4) Ma HW RAID vacsiu priepustnost? O kolko cca. pri random/seq
OI> read/write.

OI> Kedze je k dispozicii len 32bit PCI a chcem 8 SATA diskov ostala

  Tu je odpoved ano a suvisi to aj s tou PCI zbernicou. SW RAID si
  vsetko pocita sam, ale v zasade pri dnesnych vykonoch CPU to nie je
  problem. Horsie je, ze vsetky data musia k tomu CPU prist. Dalsi
  problem je pri kazdom type RAIDu kde zapisujes rovnake data na viac
  diskov. Pri SW RAIDe musis poslat tie data na kazdy disk zvlast -
  tym padom 2x tolko zatazujes zbernicu. Pri HW RAIDe fungujes ako pri
  "normalnom" disku - posles mu ze chces zapisat kus dat - len raz - a
  on si uz na karte urobi co potrebuje - zapise ich na potrebny pocet
  diskov, vyrata CRC, zapise na dalsi disk a pod. Zbernicou data
  pretecu len raz.

  Neviem v akej kombinacii chces tych 8 diskov, ale pri SW RAIDe si
  dopredu vyrataj priepustnost PCI aj SATA radica, ze ci Ti bude
  stacit na plnu rychlost diskov...

--
  bYE, Marki