[linux] Re: HW/SW RAID

peto fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Čtvrtek Září 8 16:07:12 CEST 2005

Cau

Co sa tyka HW RAID
Len preboha nie kombinaciu VIA Apollo K8T800 s RAID5 aj ked je to v
skutocnosti Level 6 na Promise FastTrak S150 *SX4
*to je strach a hroza...

To ma spolahliovost a nemrznutie este horsie ako Discobolos..(na tomto
NAS boli nahravky racianskeho starostu ya KDH Bielika)
*Hardware*
*CPU a chipset* 	CPU Intel Celeron >=2 GHz (u Discobola Mini VIA C3 >=
600 MHz)
Chipset Intel nebo VIA
*Paměť* 	256 MB (u Discobola Mini 128 MB) rozšiřitelná až na 4 GB

*Software*
*Operační systém* 	RedHat Linux s jádrem řady 2.4 a XFS patchem
*Souborový systém* 	Transakční XFS (od fy SGI) s podporou kvót a ACL
(Access Control Lists)
*Podporovaní klienti* 	DOS, Windows (9x, 2000, ME, XP), Apple (OS 9.x,
OS X), UNIX (Solaris, IRIX, AIX, HP-UX, Tru64...)
DOS, Windows (9x ) jen na vlastní riziko , nepodporují cryptování hesel
*Souborové služby* 	Windows NT (SMB, Windows NT doména), Apple
(AppleTalk), Novell (3.12 - bindery), NFS, FTP, WWW (http)
*Síťové protokoly* 	TCP/IP, IPX, AppleTalk
*Některé zajimavé funkce* 	Synchronizace času s Internetem
Podpora migrace uživatelů z Windows NT/2000 serveru na Discobola
Podpora Windows domén
Integrované zálohování
*Podporované úrovně RAID* 	RAID 0 (stripping), RAID 1 (mirroring), RAID
5 (stripping with stripped parity), RAID 10 (stripping with mirroring),
řízení jádrem OS
*Další služby (volitelně)* 	WWW/FTP/email server, databázový server
(PostgreSQL, MySQL, OBDC), firewall

http://www.discobolos.net/cz/

ale to bude
PCtuning: Vylaďte si VIA southbridge

K napsání tohoto článku mě inspirovaly diskuze na různých diskuzních
forech, kde si lidé stěžovali na problémy se střihem videa, RAIDem,
nízkým výkonem diskových řadičů a dalšími problémy ve spojení s VIA
chipsety.

*Úvod: *VIA řeší problémy s řadiči disků, propustností PCI, CRC chybami
při kopírování velkých souborů již delší dobu. Ne vždy to bývá chybou
chipsetu, ale v drtivé většině případů se jedná o nekorektní nastavení
registrů northbridge (v kombinaci VT8366/A + VT686A/B � tedy v případě
VIA KT133/A chipsetu se jedná o nastavení *PCI Buffer Control -*Rx70,
*CPU to PCI Flow Control - *Rx71, Rx72 *, PCI Master Control - *Rx73,
Rx74* *a především *PCI Arbitration - *Rx75, Rx76).

http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=3443&Itemid=39

Je až s podivem, že někteří výrobci základních desek do dnešní doby
uspokojivě nevyřešily problém propustnosti PCI sběrnice a komunikaci PCI
zařízení s northbridge. Právě nepříliš šťastně nastavený northbridge /
southbridge vrhal na VIA chipsety špatné světlo a mnoho uživatelů proto
VIA chipsetům nevěřilo a obávali se problémů ohledně výkonu i
kompatibility ( vzpomeňme na problémy s kopírovaním velkých souborů a
CRC chybami, problémy s nízkou propustností PCI sběrnice, problémy s
praskáním zvukových karet především SB Live!
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=3709&Itemid=39

ai tolko ak mas VIA chipset a nerozmyslaj a RAID-e, lebo ta porazi a
editovat PCI registre v Linux-e som nerobil, kedye som sa nedopatral ako
to robit...

Este, ze ta CRC chyba nenastala pri zapise metadat - aspon u mna- a
neyapisovalo to dalej... Ani svaty Peter by sa k udajom potom nedostal
ani diskeditorom...

Peto.