[linux] Re: HW/SW RAID

Lubomir Host rajo na platon.sk
Čtvrtek Září 8 16:31:17 CEST 2005

On Thu, Sep 08, 2005 at 03:27:37PM +0200, Ondrej Ivanič wrote:
> Tie veci ohladom technologie a RAIDU ako takeho su mi jasne, ale skor by
> som chcel mat jasno v tejto otazke:
>
> Mam sw raid, co mi prinesie zmena na HW raid? Ked to rozmenim na drobne:
>
> 1) Zvysi sa spolahlivost?

Niekto pisal (tusim do tohto mailinglistu), ze ked mu odisiel jeden disk
v HW poli a chcel tie dobre disky dat do ineho HW raid radica, tak sa mu
to nepodarilo rozbehat. Proste implementacia raidu je v HW raid radicoch
urcite rozna, preto nerataj s tym, ze disky z jedneho HW pola len tak
prelozis bez straty dat do ineho HW pola. Tento fakt moze byt
v kritickych chvilach dost dolezity.

Toto sa ti pri pouziti SW raidu podla mna nestane.

P.S.: skusenosti s HW raidom nemam, ale na SW raide bezim bez problemov
viac ako 2 roky na viacerych strojoch.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :