[linux] Re: HW/SW RAID

Jozef Kosoru zyzstar na uid0.sk
Čtvrtek Září 8 18:22:44 CEST 2005

On Thu, Sep 08, 2005 at 16:39:39 +0200, Lubomir Host wrote:

> Toto je totalna blbost. V linuxe je ovladac raidu niekde v kernelovej
> pamati (ktora sa neswapuje!) a nacitava sa z disku iba raz pri boote
> systemu.

Spravne. Nakoniec subor sa moze poskodit aj v HW RAIDE a moze to byt
driver filesystemu (ext3, raiserfs...) a v takom pripade sa data mozu
znicit rovnako. Avsak sanca, ze take poskodenie vygeneruje zmysluplny
kod schopny nicit je znacne nizsia ako pravdepodbnost, ze software (ci
uz v kernely alebo v HW radici) proste obsahuje chybu, ktora posle data
do /dev/null.

HW RADIC neposkytuje vyssiu spolahlivost, jeho najvacsou prednostou je
moznost hot-swappingu.

--
jozef kosoru
http://zyzstar.kosoru.com