[linux] chybna RAMka a linux

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Neděle Září 11 19:08:36 CEST 2005

On Sat, Sep 10, 2005 at 10:35:40PM +0200, tyzenhaus wrote:
> caute,
> memtest mi hlasi chybne adresy v pamati:
>
> 0000263c428   38,7MB
> 0000363c408   54,7MB
>
> konkretnych adries hlasi viac, ale stale je to tych bud 38,7MB alebo
> 54,7MB aj ked necham memtest bezat
> par desiatok hodin. Viem, ze jedine normalne riesenie je vymena pamati,
> ale zaujimalo by ma ci sa
> to da nejak v linuxe riesit, ci sa napr. da nejak povedat kernelu aby
> pamat na zadanom intervale adries
> nepouzival. Da sa to?

Ja som na takej ram fungoval asi rok (pricom pocitac bezal vkuse).
Z casu na cas nastal problem, ze ram sa kazila viac a viac. Nakoniec
som to vzdal, kedze som nemal nervy kazde 2-3 mesiace testovat pamat,
ci sa tam neobjavilo nieco ine.

Islo to cez badram patch a okrem niekolkych padov celkom spolahlivo.

Okrem toho ti ostava parameter kazdeho linux jadra "mem". Tym mozes
ramku oseknut napr. cez:
  mem=38M
Ak to nestaci, tak popripade 37M, sice oseknes privela dobrej RAM,
ale je to velmi jednoduche a mozno ti to pomoze.

		SAL