[linux] Alokacia > 3G pamate pre jeden proces na 32 bitovej architekture (linux memory limit)

Matus Horvath matus na mujmail.cz
Úterý Září 20 22:42:30 CEST 2005

Lubomir Host wrote:
> Zdravim,
>
> kamos narazil pri narocnych vedeckych vypoctoch na nasledujuci problem.
> Ma 32 bitovu architekturu a 4 GB RAM. Jednym procesom vsak vie alokovat
> maximalne 3GB RAM.
>
> Pozeral som na http://www.spack.org/wiki/LinuxRamLimits a zopar dalsich
> zdrojov, ale vyzera to tak, ze delenie pamate v pomere 3:1 (3G
> userspace, 1G kernel) je natvrdo nahackovane v kerneli. Mam pravdu,
> alebo sa to da nejako upravit? Da sa nejakou konfiguraciou dosiahnut
> stav, ze *JEDNYM* procesom bude mozne naalokovat neobmedzene mnozstvo
> [...]

Mas asi len jedine prakticke riesenie -- zohnat stroj s 64bitovym
procesorom. Inak ak je to dostatocne novy pocitac, je celkom mozne ze uz
64bitovy procesor ma a ani o tom nevies... To by som preskumal ako prve,
mozno zistite ze staci preinstalovat 64bitovu distribuciu a kolega moze
alokovat pamate na rozhadzovanie.

Matus

--
e-mail: matus na mujmail.cz