[linux] Fedora 2 a no init found

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Čtvrtek Září 29 11:33:05 CEST 2005

On Thu, Sep 29, 2005 at 11:25:57AM +0200, peto wrote:
> Vazena konferencia!
>
> Skusali sme instal FC2  tak, ze len skopirujme paraticie so zachovaim
> cisel... cez Fedora Rescue dokonca po chroot sme zapisali GRUB tak, ze
> dual OS boot no problem - Win2k(nekopirovane) ide ale FC2 sice jadro
> bootne nov yhlasi,ze neomze mount-nut root particiu a potom topic. Chyba
> je v style chybajuci superblock ale nie je to presne toto -ext3 a potom
> topic... Nejde mi to do hlavy kedze /boot je na tej udajne necitatelnej
> particii... Kedze preferujem lilo a toto je len uloha, nie je mi clekom
> [...]

Ahoj,

  1. init nieje na /boot, je to zvycajne /sbin/init
  2. chyba moze byt aj v tom, ze RedHat/Fedora pouzivaju init ramdisk,
     v ktorom zvykne byt ulozeny nejaky init.
  3. Init hlada kernel, takze to nesuvisi s lilo alebo grub. Zadavas kernelu
     len root particiu cez parameter (napr.): root=/dev/hda1
  4. Mozes skusit predefinovat to na iny init, napr. cez init=/bin/bash
     Ak ti nastartuje shell, sice toho vela nenarobis, ale mozes aspon
     pozriet ake subory chybaju.
  5. Nezmenil si nahodou cislo / particie? Ak ano, tak ho init nevie najst,
     musis pocas bootovania zmenit parameter jadra root=... a neskor
     to zmenit aj v grub.conf.

			SAL