[linux] vnc pristup

Vinclav Erich vinclav na ives.vs.sk
Úterý Duben 4 08:30:19 CEST 2006

On Mon, 03 Apr 2006 19:17:13 +0200, MÁTEL, Juraj wrote
> Zdravim,
>
>  Nainstaloval  som  VNC na dvoch pocitacoch v robote. Vsetko
>  sa  podarilo a bezi na prvy krat - LAN. Co ale ak by som sa
>  chcel  z domu pripojit na pocitac v praci. Aku adresu musim

Odpoved je jednoznacna... tu spravnu adresu... ;)

Ale vazne. Je jasne ze mozes zadat iba verejnu, ked sa pripajas cez internet.
Mozno ze mas do prace aj dial-up, no ale tie kristalove gule momentalne nie su
skladom...

>  napisat,  pripadne  co  vsetko  musim  nastavit?  Viete  mi
>  poradit?

Poradit aj ano. Takze:
- man vnc, iptables, pripadne redir

Takze v podstate musis urobit nasledovne: kedze zrejme mas nejaky router na
pripojenie do internetu, tak na nom by si mal presmerovat niektory port na
port na pocitaci kde pocuva VNC server. Takze naozaj nic zlozite. Niekolko
upozorneni:
- mal by si mat verejnu, najlepsie pevnu IP
- je to potencionalna bezpecnostna diera

A este jedna poznamka. Mas super podpis v maili. Keby si ale iba polovicu casu
co si venoval takymto umeleckym vytvorom dal na nastudovanie toho ako funguje
vnc, nemusel si sem vobec pisat...