[linux] phpmyadmin +kodovanie

michal.lackovic na sk.non.schneider-electric.com michal.lackovic na sk.non.schneider-electric.com
Pátek Duben 7 13:53:39 CEST 2006

toto som vyflusol z moje databazy:
Server version:         5.0.18
Protocol version:       10
Connection:             Localhost via UNIX socket
Server characterset:    latin1
Db     characterset:    latin1
Client characterset:    latin1
Conn.  characterset:    latin1

Zvlastne ale je,ze clanky ktore som importoval z mysql admina sa za
zobrazuju spravne na stranke ktora ma nastavene kodovanie cp1250.
Avsak vsetko co vlozim cez myphpadmin sa nezobrazi spravne. Co teda
nastavit?
dakujem
miso

Lubomir Host <rajo na platon.sk>
Sent by: linux-bounces na lists.linux.sk
06.04.2006 12:44
Please respond to
Vseobecna diskusia o Linuxe <linux na lists.linux.sk>

Vseobecna diskusia o Linuxe <linux na lists.linux.sk>
cc

Subject
Re: [linux] phpmyadmin +kodovanie

Zdravim,

praveze ja mam pocit, ze je to chyba sposobena phpmyadminom. Ten nevie
korektne pracovat s charsetom nastavenym na strane klienta a na strane
databazy.. Aspon tak to vyzeralo naposledy, ked som to debugoval.

Skor, ako vsak zacnes nieco nastavovat, odporucam si nastudovat
problematiku nastavovania charsetov v mysql naozaj do hlbky. Jedna vec
je kodovanie weboveho rozhrania, druha vec je nastavenie charsetov
v mysql pre databazovy server, databazu, tabulku, stlpec tabulky
a sietove spojenie s klientom. Mysql server pracuje s datami vzdy
korektne, chyba je vzdy na strane klienta. Z tohto predpokladu by som
pri konfiguracii vychadzal.

Az mas PHP aplikaciu napisanu zle a niekto zmeni nastavenie databazy bez
toho, aby ti o tom povedal, vsimnes si poskodenie dat v databaze az
vtedy, ked uz bude neskoro. Preto je to pochopenie problematiky
dolezite.

Zamerne nenapisem ziadny konkretny postup, pretoze je to moje know-how,
a popisanie tohto vsetkych uskali by mi zabralo prilis vela casu a bolo
to prilis komplikovane. Z manualu a na internete sa da toho dozvediet
o problematike hadam vsetko. Pozor vsak na rady, ktore su zle. ;-)

rajo

On Thu, Apr 06, 2006 at 10:46:38AM +0200, Martin Kyrc wrote:
> ahoj, nesuvisi to s verziou phpmyadmin, ale verziou mysql. myslim, ze od
> verzie 4.1.nieco (neviem presne) pribudla moznost definovat charset pre
> tabulku a tiez jednotlive 'stlpce' tabulky (neviem presne ako sa to
> vola, ale ved si najdes). suvisi to trochu aj s triedenim (sort) atd.
> riesil som to uz dost davno, takze na detaily si nespominam.
>
> zmen 'charset' pre jednotlive tabulky/stlpce a pojde to. mne to pomohlo.
> potom nebudes mat problem vkladat korektne zaznamy cez phpmyadmin. (pre
> istotu si vsak urob zalohu existujucej db, alebo rob 'pokusy' na kopii.

> [...]

Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Group                              http://platon.sk/  : :' :
Homepage: http://rajo.platon.sk/                             `. `'
http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html         `-