[linux] debian na nx6125

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Pátek Duben 21 22:47:43 CEST 2006

zdravim,
podarilo sa mi dopracovat k zaujimavemu notebooku (hp nx6125) s
procesorom amd64. samozrejme, zaujimala ma moznost instalovat debian s
kernelom a balikmi pripravenymi pre 64bit. na oficialnej stranke
debian.org som aj par odkazov nasiel (sarge|etch; ci uz official, alebo
unofficial source), no po nainstalovani z cd a modifikacii sources.list
dalsi upgrade systemu ukazal, ze v danej 'konstalacii'
(amd64/sarge|etch) je dost malo balikov a znacnej skupine chybaju
zavislosti. result: zatial pre desktop nepouzitelne.

chvilu som patral, no nedopatral som sa rozumneho riesenia okrem tohto:

1. pockat na oficialnu stable verziu portu etch, co chvilku potrva (a je
dost pravdepodobne, ze aj dalsie testing/unstable budu na tom lepsie), v
ktorej je slubena kvalitna podpora aj 64bit procesorov.

2. instalovat baliky -i386 (32bit) miesto -amd64 a upravit kernel pre
64bit arch (samozrejme, mozem kompilovat vsetky/cast balikov).

3. uspokojit sa s nedostatkami aktualnej verzie etch pre amd64 a pouzit
  tu :)

- mate niekto s niecim podobnym skusenosti (amd64 na debiane)?
- uvazujem nad bodom 2 (vlastne uz som v post-procese uvazovania =
instalujem). nie som si vsak isty efektivnostou vysledku (kombinacia
32/64bit), ci nie je vhodnejsie bezat komplet 32bit napriek podpore
procesoru. ked si vsak so studentkych cias spominam na principy
architektur a OS (bolo to uz davno;), nemal by to byt problem a vysledok
by mal byt efektivnejsi. uvazujem spravne?

dik za kazdu dobru radu/upresnenie/tip.
--
mk