[linux] debian na nx6125

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Neděle Duben 23 08:15:24 CEST 2006

On Fri, Apr 21, 2006 at 10:47:43PM +0200, Martin Kyrc wrote:
> zdravim,
> podarilo sa mi dopracovat k zaujimavemu notebooku (hp nx6125) s
> procesorom amd64. samozrejme, zaujimala ma moznost instalovat debian s
> kernelom a balikmi pripravenymi pre 64bit. na oficialnej stranke
> debian.org som aj par odkazov nasiel (sarge|etch; ci uz official, alebo
> unofficial source), no po nainstalovani z cd a modifikacii sources.list
> dalsi upgrade systemu ukazal, ze v danej 'konstalacii'
> (amd64/sarge|etch) je dost malo balikov a znacnej skupine chybaju
> zavislosti. result: zatial pre desktop nepouzitelne.

> [...]

Skusal som kombinaciu 32-bit aplikacie a 64-bit jadro, ale nerobilo to
dobrotu. Vsetky systemove aplikacie pracujuce s priamo s jadrom
(iptables, pcmcia a ine) nefungovali spravne, pretoze kazdy bol
kompilovany pre inu architekturu.

Jedina naozaj funkcna vec, so vsetkymi balikami debianu, je pozit komplet
32-bitovu architekturu aj s 32-bitovym jadrom.

Ja osobne som kvoli tejto schizofrenii vyskusal "docasne" Gentoo, no uz
ho mam celkom dobre vyladene a neviem, ci sa na tomto mojom amd64
notebooku vratim ku debianu.

Ale je pravda, ze som experimentovat prestal asi pred pol rokom. Do toho
casu sa mi par krat stalo, ze sa po upgrade (amd64 port) celkom rozpadol
a som ho musel preinstalovavat. Nuz este z daleka to nebolo vyladene.
Teraz je to uz urcite podstatne lepie.

--
Marian Cavojsky